Oktobar podrazumijeva više od samih ružičastih vrpca. Iako neki osjećaju inspiraciju, mnogi ljudi koji žive sa rakom dojke osjećaju da mjesec podizanja svijesti zanemaruje njihovo iskustvo sa bolešću. Šta zapravo znači mjesec podizanja svijesti o raku dojke?
Mjesec podizanja svijesti o karcinomu dojke može imati različita značenja za svakog pojedinca. Za neke, to je okidač – 31 dan kada ružičaste vrpce podsjećaju na bolest koja ih je zauvijek promijenila. Za druge, to je prilika da pokažu podršku za više od 2 miliona žena širom svijeta kojima se svake godine dijagnosticira ova bolest. Razumijevanje ciljeva iza globalne kampanje i emocija koje proživljavaju različiti ljudi koji žive s ovom bolešću može vam pomoći da odlučite želite li i kako obilježiti ovaj mjesec.
Šta je mjesec podizanja svijesti o raku dojke?
Mjesec podizanja svijesti o raku dojke je međunarodna zdravstvena kampanja koja se održava svakog oktobra, koja za cilj ima promoviranje pregleda i prevencije bolesti koja pogađa 2,3 miliona žena širom svijeta. Najpoznatiji po svojoj ružičastoj boji, mjesec oktobar uključuje brojne kampanje i programe. Navedene aktivnosti sprovode grupe koje se kreću od organizacija za zagovaranje prevencije raka dojke, lokalnih zajednica pa do većih maloprodajnih lanaca. Usmjereni su na:
- podršku ženama kojima je dijagnosticiran rak dojke, uključujući one s metastatskim rakom dojke
- edukaciju o faktorima rizika za karcinom dojke
- poticanje žena da odlaze na redovne preglede dojki počevši od 40. godine ili ranije, zavisno o ličnom riziku od raka dojke
- prikupljanje sredstava za istraživanje karcinoma dojke
U mjesecu oktobru postoje i specifični datumi posvećeni podizanju svijesti o određenim grupama unutar zajednice oboljelih od karcinoma dojke.
Dan podizanja svijesti o metastatskom raku dojke (13. oktobar)
U Sjedinjenim Američkim Državama, 13. oktobar je službeno priznat kao Dan podizanja svijesti o metastatskom raku dojke. Procjenjuje se da oko 168.000 žena u SAD-u ima metastatski rak dojke (karcinom koji se širi izvan dojke na druge dijelove tijela). Istraživači procjenjuju da oko 30% ranih stadija karcinoma dojke na kraju metastazira. Dan podizanja svijeti, koji je započeo 2009. godine, ima za cilj educirati javnost o potrebi za većim finansiranjem istraživanja metastatskog raka dojke i razvoja novih tretmana za metastatski tip karcinoma.
Sedmica podizanja svijesti o raku dojke kod muškaraca (17. – 23. oktobar)
Iako je rak dojke mnogo češći kod žena, rak dojke pogađa i muškarce. Godine 2021., predsjednik Joe Biden je proglasio period od 17. do 23. oktobra Sedmicom podizanja svijesti o raku dojke kod muškaraca. Prema Američkom udruženju za rak, 2.790 muškaraca u SAD-u će biti dijagnosticirano s rakom dojke 2024. godine. Oko 530 njih se očekuje da će umrijeti od te bolesti. Nedostatak svijesti i stigma mogu biti prepreke za otkrivanje i liječenja karcinoma dojke kod muškaraca, trans muškaraca i nebinarnih osoba.
Historija mjeseca podizanja svijesti o raku dojke
Događaj je započeo 1985. godine kao sedmična kampanja podizanja svijesti. Organizovalo ga je Američko udruženje za rak u partnerstvu sa kompanijom Imperial Chemical Industries, britanskom firmom koja je proizvodila tamoksifen. Kampanja je na kraju prerasla u događaj koji traje mjesec dana.
Godine 1992., ružičasta vrpca je postala simbol. Tada su Alexandra Penney, glavna urednica magazina SELF, i Evelyn Lauder, viša potpredsjednica korporacije Estée Lauder koja je preživjela rak dojke, zajedno odlučile dijeliti ružičaste vrpce. Ova odluka je donesena nakon drugog godišnjeg izdanja časopisa posvećenog mjesecu podizanja svijesti o karcinomu dojke.
Tokom posljednjih nekoliko godina, pojavile su se različite verzije ružičaste vrpce. Cilj ovih novih vrpci je podizanje svijesti da svi oboljeli od raka dojke ne prožive isto iskustvo s bolešću.
Ove varijacije uključuju vrpce koje podižu svijest o metastatskom raku dojke, raku dojke kod muškaraca, inflamatornom raku dojke i drugim oblicima bolesti.
Informirajte se više o sličnim temama na našem blogu.
Izvor: Breastcancer.org